نکات مربوط به تحقیق درباره‌ی کلمه‌ی کلیدی

تحقیق درباره کلمه‌ی کلیدی باید نقطه شروع هر کمپین سئو یا بازاریابی محتوایی باشه.اگه درباره‌ی اینکه مردم واقعاً از چه کلمات کلیدی‌‌ای برای جستجو در نیش شما استفاده می‌کنند تحقیق نکنید، به‌جای اینکه برای تصمیم‌گیری‌هاتون از داده‌ها کمک بگیرید، دارید به شانس‌تون تکیه می‌کنید.و این اصلاً روش درستی برای مدیریت کسب‌وکارتون نیست.بعد از اینکه ما استراتژی محتوایی‌‌مون رو به روش «تمرکز بر کلمه‌‌ی کلیدی» تغییر دادیم، ترافیک جستجوی ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.

وقتی‌که وب‌سایت شما جدید باشه یا اتوریتی (Authority) پایینی داشته باشه، رتبه‌بندی شما برای کلمات کلیدیِ رقابتی، سخت‌تر می‌شه.مسلماً می‌شه این کار رو انجام داد اما باید تلاش ویژه‎ای رو انجام بدید و یک محتوای فوق‌العاده رو ایجاد کنید و بعد تا می‌تونید اون رو به اشتراک بذارید (Promote).بنابراین وقتی دنبال این هستید که ترافیک سایت‌تون رو بالا ببرید، منطقیه که اول استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کم رو هدف بگیرید.خوشبختانه، فهمیدن میزان دشواری برای رتبه گرفتن در هر کلمه کلیدی با استفاده از Ahrefs Keywords Explorer و معیار «دشواری کلمه‌ی کلیدی – Keyword Difficulty» خیلی آسون شده. [همچنین از Keyword Planner گوگل می‌تونید استفاده کنید.]در نمونه‌ی زیر می‌بینیم که اکثر پیشنهادها برای عبارت search engine optimization امتیاز دشواری (KD) خیلی بالایی دارن. اما یکی از اون‌ها امتیاز دشواری پایین‌تری داره و رتبه گرفتن برای اون باید آسون‌تر باشه.

1.کلمات کلیدی مشابه

گوگل داره در فهمیدن روابط بین کلمات کلیدی خیلی هوشمندانه‌تر از قبل عمل می‌کنه.مثلاً کلمات کلیدی « guest blogging» و « guest posting» خیلی شبیه همدیگه‌اند درسته؟چند سال پیش، برای اینکه در هر دو کلمه‌ی کلیدی رتبه بگیرید باید دو مقاله مجزا می‌نوشتید.اما امروز اگه شما یه مقاله عالی با کلمه‌ی کلیدی «guest blogging» بنویسید، گوگل می‌دونه که مطلب شما رو باید برای کلیدواژه‌ی «guest posting» هم رتبه‌بندی کنه. حتی اگه در هیچ جای صفحه به این عبارت اشاره نکرده باشین.

2.با در نظر گرفتن هدفی که پشت هر جستجو وجود داره، از کلمات کلیدی unicorn پرهیز کنید

بعضی‌وقتا ممکنه در حین تحقیق، یه کلمه‌ی کلیدی جالب و آبداری رو پیدا کنید؛ اما داشتن حجم بالای جستجو، لزوماً به این معنی نیست که برای رتبه گرفتن گزینه‌ی خوبیه.شما باید «هدفی» که برای جستجو انجام‌شده رو هم در نظر بگیرید.

برای مثال، شاید در نگاه اول به نظر برسه که کلمه‌ی کلیدی «Google Analytics» مورد خوبی برای کسب رتبه باشه.

  • وقتی ماهانه یک میلیون جستجو در ایالات‌متحده برای این کلمه‌ی کلیدی انجام می‌شه، حتماً حجم زیادی اینجا وجود داره اما بخش قابل‌توجهی از این جستجوها رو افرادی انجام می‎دن که هدفشون وارد شدن به Google Analytics هست. اون‌ها شاید حتی به سایتی که در رتبه دوم قرار داره توجهی نکنن.

3.از سال جاری (یا آینده) در عناوین خود استفاده کنید

جستجوها گاهی از سال جاری در برخی از کوئری‌های خاص استفاده می‌کنن.پس اگه برای محتواتون منطقی هست، یه سالی رو در عنوان اضافه کنید (مثل «در سال ۲۰۱۶ چطور لینک بسازیم»)فقط یادتون باشه که در سال جدید، تاریخ رو به‌روزسانی کنید. ?

از Ubersuggest استفاده کنید تا از عذاب چک کردن دستی نتایج Autocomplete خلاص بشید

به‌طور ایده‌آل، در هر صفحه از سایت، شما باید یک کلمه‌ی کلیدی یا موضوع «اصلی» داشته باشید. از هدف‌گذاری چندین صفحه با یک کلمه‌ی کلیدی خودداری کنید. در غیر این صورت، گوگل یکی از اون‌ها رو برای رتبه‌بندی انتخاب می‌کنه… که ممکنه اونی نباشه که شما می‌خواید!

نظر (02)

  1. 25 آبان, 1397

    خوبه

    پاسخ
  2. 25 آبان, 1397

    عکس ندارین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *